نماتد کش velum prime 250cc

Velum Prime 250 میلی لیتر یک نماتدکش وارداتی از شرکت بایر آلمان است. این محصول حاوی ماده موثر فلوپیرام است که در گروه پیریدینیل اتیل بنزامید قرار دارد. فلوپیرام می ‌تواند با ایجاد مانع در تنفس نماتد ها، آن ها را نابود کند. قبل از استفاده از هر گونه نماتدکش، دستورالعمل‌ و راهنمایی ‌های مربوط به آن را به دقت مطالعه کنید و از مقادیر مناسب و روش ‌های استفاده صحیح آن بهره ببرید تا خسارت و آسیبی به گیاه وارد نشود.

دسته:

Velum Prime 250 میلی لیتر یک نماتدکش وارداتی از شرکت بایر آلمان است. این محصول حاوی ماده موثر فلوپیرام است که در گروه پیریدینیل اتیل بنزامید قرار دارد. فلوپیرام می ‌تواند با ایجاد مانع در تنفس نماتد ها، آن ها را نابود کند. قبل از استفاده از هر گونه نماتدکش، دستورالعمل‌ و راهنمایی ‌های مربوط به آن را به دقت مطالعه کنید و از مقادیر مناسب و روش ‌های استفاده صحیح آن بهره ببرید تا خسارت و آسیبی به گیاه وارد نشود.

سم نماتد کش velum prime چیست؟

همانطور که گفتیم نماتدکش ولوم پرایم ترکیب جدید شرکت بایر آلمان با ماده موثر فلوپیرام از گروه پیریدینیل اتیل بنزامید است. این ترکیب با تداخل در زنجیره تنفسی میتوکندری نماتدها، مانع از تنفس آن ها می‌ شود و در نهایت باعث مرگ نماتدها می‌ گردد. ولوم پرایم دارای خاصیت نفوذی و سیستمیک است، یعنی می ‌تواند در سراسر گیاه و خاک پخش شود. میزان مصرف ولوم پرایم، باید متناسب با شرایط محلی باشد. این محصول حرکت افقی زیادی در خاک ندارد، به همین دلیل باید مطمئن شوید که این سم به ریشه گیاه دسترسی داشته باشد. همچنین قبل از مصرف ولوم، باید خاک را کمی مرطوب کنید تا این ماده به خوبی و راحت جذب شده و عملکرد خوبی داشته باشد.

ویژگی های محصول

سم نماتد کش velum prime ویژگی های بسیاری دارد که در ادامه مطلب آن ها را بیان می کنیم.

  • میزان سمی بودن آن پایین است.
  • برای اکثر محصولات کشاورزی قابل استفاده است.
  • با کمترین میزان مصرف، بیشترین تاثیر را می گذارد.

مزایای استفاده از کودسم نماتدکش velum prime

سم ولوم پرایم برای محصولات کشاورزی مزایا و فواید بسیاری دارد که در ادامه مطلب آن ها را ذکر می کنیم.

  • کنترل آفات با سرعت بالا در مدت زمان زیاد
  • تاثیر غیر اسیدی
  • تاثیر روی نماتد ها در 30 دقیقه
  • قابل استفاده از طریق آبیاری قطره ای
  • نرخ کاربرد بسیار کمتر نسبت به سایر گرانول های قدیمی
  • کاربرد و استفاده آسان و انعطاف پذیر

معایب استفاده از کودسم نماتدکش velum prime

استفاده گسترده از سموم دفع آفات در کشاورزی می ‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. مسمومیت با سموم دفع آفات می ‌تواند به علت تماس مستقیم مواد سمی یا به صورت غیر مستقیم از طریق آب، خاک، هوا و مواد غذایی رخ دهد. این مسمومیت‌ ها می‌ توانند بر روی انسان ، حیوانات و محیط زیست تأثیر منفی بگذارند.
در برخی از کشورها به منظور کاهش خطرات مرتبط با استفاده از سموم دفع آفات، محدودیت ‌ها و مقرراتی اعمال شده است. برای مثال در اتحادیه اروپا، میزان مجاز بقایای سموم دفع آفات در آب آشامیدنی تنها ۱/۰ گرم در لیتر است. همچنین استفاده از برخی از نماتد کش‌ها و سایر محصولات سمی در برخی از مناطق و در زمان برداشت محصولات کشاورزی محدود می شود. به طور کلی برای کاهش خطرات مرتبط با سموم دفع آفات، لازم است که مقررات و راهنما های مناسب برای استفاده، ذخیره، دفع و بازیافت این مواد تدوین و اجرا شود.

نحوه اثر

سم ولوم پرایم به دلیل دارا بودن ماده فلوپیرام فعال روی نماتد ها و شپشک های مختلف تاثیر بسیار خوبی می گذارد. این سم در سیستم عصبی نماتد ها اختلال ایجاد می کند. نماتد کش ها به طور کلی 3 سیستم عمل دارند. اولین مکانسیم عملیاتی آن ها مهار و کنترل سیستم تنفس نماتد ها است. برخی نیز سیستم عصب نماتد ها را هدف قرار می دهند. نوع سوم نماتدکش نیز روی متابولیسم استروئید ها تاتیر می گذارد. نماتد کش ها روی انسان و محیط زیست نیز تاثیر می گذارند و می توانند اثر سمی خود را به آن ها نیز منتقل کنند. به همین دلیل باید از نماتد کش های اورجینال و اصل استفاده کنید و میزان مصرف آن را نیز به طور دقیق زیر نظر بگیرید. برای افزایش تاثیر و کاهش خطرات نماتد کش ولوم پرایم روی محیط زیست و موجودات دیگر، بهتر است کار سمپاشی را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید. مجموعه گل چمن آریا سمپاشی باغ با سم ولوم پرایم را به صورت حرفه ای و بدون آسیب به گیاه و محیط انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه سمپاشی باغ مراجعه کنید.

نحوه استفاده از سم نماتدکش velum prime

برای استفاده از سم نماتدکش ولوم پرایم باید از راه آبیاری سم پاشی را انجام بدهید. فشار آب نیز باید 2 تا 3 بار باشد. همچنین می توانید از اسپری های داخل شیار زمین استفاده کنید. برای استفاده در درون شیار، باید دو نازل در قسمت جلو و عقب اسپری وجود داشته باشد.

کاربرد و موارد استفاده از سم نماتدکش velum prime

از سم نماتدکش velum prime برای سم پاشی و از بین بردن نماتد های غده در ریشه گیاهانی مانند مرکبات مختلف، گوجه، فلفل، خیار سبز، پسته و … استفاده می شود.
از سم نماتد کش ولوم پرایم برای از بین بردن کرم های انگلی گرد یا کرم هایی که شبیه به نخ هستند، استفاده می شود.

احتیاط های استفاده از سم نماتدکش

برای استفاده از این سم قوی باید نکات مهمی را رعایت کنید تا آسیب آن را کاهش بدهید. نکات احتیاط استفاده از سموم نماتد کش ولوم پرایم را در ادامه مطلب بیان می کنیم.
1. در هر سال 2 بار می توانید از ان سم با فاصله 15 تا 30 روز استفاده کنید.
2. در هر هکتار از محلول می توانید با حجم 2000-6000 لیتر استفاده کنید.
3. قبل از سم پاشی با این سم باید 7 روز قبل از کاشت و … گیاه را آبیاری کنید.
4. از تماس این سم با ریشه گیاه خودداری کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نماتد کش velum prime 250cc”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *